Mode.

För längesedan så hittade jag ett citat någonstanns. Jag kommer inte exakt ihåg hur det gick, men jag har kommit på hur mycket jag ibland tycker det passar in på mig. Typ såhär var det fast inte riktigt, och egentligen på engelska: "Jag tycker allt är fint. Antingen så har jag gåvan att se skönhet där ingen annan kan, eller så är jag bara en person med väldigt dålig smak".

För min del så gäller det här speciellt mode. Bara man ser att en person har tänkt lite innan de satt på sig kläder så tycker jag nästan alltid att människor klär sig så otroligt snyggt. Jag blir chockad varje dag hur otroligt fint och genomtänkt gamla tanter klär sig på tunnelbanan. Och jag tycker att man kan kombinera nästan vad som helst och det blir sjukt snyggt. När jag tittar igeom mode-bilder som jag har fastnat för så finns det inte någon som helst röd tråd. Bara det finns någon detalj som jag gillar så blir jag helt kär.

Personligen tycker jag att det är ganska jobbigt att klä på mig på morgonen. Jag skulle kunna match ihop vilka knasiga kläder som helst, känns det som ibland. Men bara för att jag är feg så brukar det i slutändan ändå bli svart/grått/vitt/tråk. Men egentligen bankar mitt hjärta för det där lite knasiga. Som man inte riktigt vet om man tycker det är snyggt eller fult. Saker som andra rynkar på näsan åt blir jag alldeles varm i magen när jag ser. Frågan är om jag har förmågan att se något vackert i allt, eller om jag bara har väldigt spretig och dålig smak?

Här är förresten lite modebilder som jag fastnat för på sistone. Kan ni hitta någon röd tråd? 



Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är en fördjävla skön känsla att uppleva skönhet i minsta lilla detalj. Unna dig den känslan så mycket du kan.

2010-10-25 @ 23:24:02
Postat av: Kim

Du verkar gilla form och roliga strumpbyxor! Fast jag vet inte..ingen modeexpert alls.

2010-10-26 @ 08:23:56
Postat av: h

vilken söt blogg

2010-10-27 @ 10:03:00
URL: http://coffeegirl.blogg.se/
Postat av: kajsa

Du behöver inte ha någon röd tråd! Ibland har jag också känt så att "fan, jag är så spetig. jag är inte alls sådär chict 50-talig eller coolt minimalistiskt. jag är som en enda snurra av allt. helst samtidigt" men vet du, det är fint! Kanske finare än vara en stil. Vi kan ju vara vem vi vill, när vi vill, hur vi vill och se ut precis som vi vill!

2010-10-27 @ 16:13:42
URL: http://www.aenigma.se
Postat av: Sorella

Hmm, bilderna får mig inte direkt att gå "ÅH" av hur fint det är. Fast jag älskar bilden med de blåa och röda strumpbyxorna och rosetterna.



Men...



Om du tycker om att klä dig i saker som du inte är säker på om de passar eller inte, och om andra kommer att rynka på näsan; KLÄ DIG SÅ I ALLA FALL!! :D



Det är himla kul att känna att man gillar sin outfit och att man känner sig söt. När man har kollar på sina kläder och det känns helt sjukt bra och så RÄTT. Så ska det alltid kännas. Om andra sen tycker att det skär sig, är fult, då kan man ju strunta i vad de tycker!



Själv tycker jag på sistone att jag har blivit helt fascinerad av typ sekreterare looken, basic kläder med bra passform och så. Det har jag nämligen aldrig gillat förr. Jag har alltid hatat basic kläder innan och på sistone känns det på nåt sätt så vuxet och intressant om jag tar på mig kläder som alla är baskläder i matchande färger, i stället för mönstrade gulliga klänningar etc.

2010-10-31 @ 20:37:50
URL: http://blueberryfingerprints.blogspot.com/

Det är här du ska skriva:

Ditt ytterst speciella namn
Självklart kommer jag tillbaka!

Mail

Har du också en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback

  • bloglovin