Varför jag är glad över att jag bara är 17 år just nu.

För ganska exakt fyra år sedan gick jag i åttan. Det var precis innan förra valet och alla andra konstaterade att nästa år, ja nästa år, då får faktiskt VI rösta. Och jag konstaterade att om fyra år kommer jag vara 88 dagar för liten för att få rösta. Och just nu är jag faktiskt otroligt glad för det. 

För just nu är jag bara vansinnigt frustrerad över alla partiers politik och jag tycker alla bara är gigantiska hycklare. Det finns ju tametusan inte ett enda parti just nu som står för vad deras ideologier egentligen vill. Alla bara anpassar sin politik för att det ska passa den stora massan bäst och ingen vågar sticka ut och faktiskt säga något kontroversiellt. Det enda alla partier just nu verkar bry sig om är att få makten för att när de väl fått makten ändå köra sin egen politik - en politik som ingen verkar kunna stå för i den här valrörelsen. Nu menar jag inte att partierna inte står för den politik som de faktiskt står och snackar om ute i valstugorna, men det är som att partierna har glömt alla de andra frågorna som deras parti egentligen har mycket starkare åsikter i för att stå och babbla om frågor som de tror att de fiskar mest röster på. 

Och för att inte snacka om SD. Jag fattar inte varför det ens står folk utanför deras valstugor. Jag har alltid sagt att om sverigedemokraterna kommer in i riksdagen flyttar jag från Sverige och det är ungefär så jag känner just nu. Jag tappar fan hoppet på mänskligheten ibland när jag märker att ett parti med en rasistisk skitpolitik faktiskt får stöd av så många människor som de faktiskt får. 

Det enda jag kan säga är nog att jag hatar politik just nu. Fram till valdagen ska jag så fort jag hör någon nämna ordet politik sätta på mig mina hörlurar, sätta på the Libertines på högsta volym och låtsas att vårt land inte är på väg rakt ner i skiten. ­­­­­­­­

Jonas Gardell har förresten skrivit väldigt läsvärt om Mona Sahlin idag. Läs här.


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Fruktansvärt glad över att bara vara 17!

2010-09-14 @ 15:36:24
URL: http://forthethrill.blogg.se/
Postat av: kajsa

Det är andra gången jag röstar och jag är så förvirrad att jag inte vet vart jag ska ta vägen. urk.

2010-09-14 @ 17:27:48
URL: http://aenigma.se
Postat av: Teo

Hej.. uh. Hittade hit på något vänster, så jag tänkte bara säga att du var rätt söt. Så! Tjillevippen.

2010-09-15 @ 21:49:54
Postat av: fanny

Kan förstå dig. Men det var en jävligt häftig känsla att stå i vallokalen och få vara med och bestämma, faktiskt.

2010-09-20 @ 19:56:39
URL: http://arsinoe.se

Det är här du ska skriva:

Ditt ytterst speciella namn
Självklart kommer jag tillbaka!

Mail

Har du också en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback

  • bloglovin