"Without deviation from the norm, progress is not possible"

Jag har tänkt på en sak...

Reklam finns ju till för att man ska vilja köpa produkten, och för att man ska komma ihåg produkten när man står i affären och ska välja. En produkt borde ju därför ha ett namn som är lätt att komma ihåg och som fastnar. Varför finns det då vissa företag som väljer långa krångliga namn? Idag kollade jag snabbt på en reklam för tandkräm från colgate. Den hette "colgate sentensive multi protection". Alltså jag menar försök säga det snabbt tio gånger!

Ett företag som är experter på det där med långa namn är Vanish; ni vet de som gör rosa tvättmedel. Deras produkter heter ju saker som "Vanish oxi action multi". Jag tycker den reklamen nästan känns som en parodi. Eller kan man seriöst tro att det är en bra reklam? Eller så är det kanske det är en bra reklam... Jag menar, jag kommer ju faktiskt ihåg den!

Reklam är faccinerande tycker jag. När jag var liten samlade jag till och med på reklam ett tag...

Men nu ska jag sticka iväg på yoga. Puss puss


Kommentarer
Postat av: Tina

Du får inte glömma bort att det låter coolt ;)

2009-09-29 @ 20:10:43
Postat av: Moa

Haha sant där ;)

2009-09-29 @ 22:15:31
URL: http://alfapet.blogg.se/

Det är här du ska skriva:

Ditt ytterst speciella namn
Självklart kommer jag tillbaka!

Mail

Har du också en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback

  • bloglovin