En himla fin internetsida.

En ganska fin dag idag. Eftermiddagen spenderades med fina Karin, bilder finns i dagboken. Borde egentligen pluggat till mitt matteprov, men ärligt talat, vad gör ett matteprov hit eller dit för skillnad om 1000 år?

För några dagar sen tipsade jag ju om hemsidan historical tweets och nu tänkte jag ge er ett till tips!

Den heter linconnu du metro och är en sida på franska, så det är kanske speciellt ett tips till alla er fransktalande människor därute, men jag kan ingen franska alls - mer än "Hej jag heter Moa, vill du ligga med mig ikväll? Notan tack" och helt ärligt hur långt skulle jag klara mig på det i Frankrike - men jag använder google translate och det funkar faktiskt ganska bra!

Vi har väl alla suttit på tunnelbanan och funderat över vem människan mittemot oss är; vad hon heter, var hon köpt den där fantastiska randiga baskern och om hennes största dröm är att bygga ett litet hus på Uranus och bosätta sig där. Personen bakom linconnu du metro har tagit det steget som jag önskar att jag själv skulle göra. Hon har helt enkelt tagit reda på svaren till alla de här frågorna hon har om människorna på tunnelbanorna och dessa små "intervjuer" publicerar hon sedan på den här bloggen.

Himla himla fint tycker jag! Vad roligt det skulle vara om det här fanns i Stockholm! Men än så länge får vi väl nöja oss med att läsa den här fina hemsidan. KLICKA HÄR FÖR ATT KOMMA DIT!


Kommentarer
Postat av: Windsoul

That is such a beautiful page. I got goosebumps. I want to do that. Frankly I don't have the guts.

2010-05-04 @ 22:09:12
URL: http://windsoul.blog.com
Postat av: karin

moa! bilderna finns inte i din dagbok! jag är nyfiken! :)

2010-05-04 @ 22:57:48
Postat av: Moa

Karin: Men prova å uppdatera sidan så borde det funka! la upp de för jättelänge sen, men sidan verkar krångla lite.... PUSS!

2010-05-04 @ 23:52:44
URL: http://alfapet.blogg.se/
Postat av: Joanna

det låter som en väldigt mysig sida!

måste kolla :)

2010-05-06 @ 23:56:07
URL: http://susochdus.blogg.se/

Det är här du ska skriva:

Ditt ytterst speciella namn
Självklart kommer jag tillbaka!

Mail

Har du också en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback

  • bloglovin