Te.

Jag är lite (eller egentligen ganska mycket) te-beroende. Jag dricker minst tre koppar om dagen. Här är mina teer som jag har hemma just nu:



1. och 2. Te som min pappa köpte i Japan. De är i de finaste burkarna någonsin, men teet smakar skit. Synd....
3. Grön kustfägring hette det... Innehåller havtorn och lite annat. Köpte till min syster när hon fyllde år, men det blev jag som drack upp det. Är nästan slut, men det är jättegott!
4. Rött te som smakar jorgubb och hallon. Helt okej... Inget supergott, men det funkar.
5. Kopps Grön och skön. Smakar citron. Är riktigt gott ibland och riktigt äckligt ibland... Ett humör-te.
6. Twinings Lapsang Souchong. Riktigt rökigt te. Ibland tycker jag att det är dundergott. Ibland får jag bara huvudvärk av det...
7. Kamomill-te från Friggs. Ganska äckligt tycker jag.... Har haft det hur länge som helst och det ta aldrig slut...
8. Twinings Green tea & orange. Jag tycker det är supergott. Smakar mysigt apelsin...
9. Grön Guava. Te jag köpte i lördags. Blev glatt överaskad och just nu är det det teet jag dricker mest av. Rekommenderas!
10. Vinterblandning. Köpte även det här teet i lördags. Har inte blivit lika förälskad i det här teet. Kanske för att det känns som just ett vinterte... Kommer nog bli perfekt om någon månad...
11. Forsman tea Paradis Sen Cha. Ett te som smakar rosor, passionfrukt och annanas och kiwi. Det är ett riktigt kanongott te! Köpte det på Tjörn, och kan inte hitta det någonstanns i Stockholm... Synd synd... Passar otroligt bra till chokladbollar!

Brukar även alltid ha pepparmintste hemma, men det är slut nu... Snyft.

Har ni några te-tips? Jag är jättesugen på att hitta nya goda smaker!

Kommentarer
Postat av: Anonym

tranbärsté är grymt gott och lite surare :P

2009-10-13 @ 17:59:12
Postat av: Lilla Lisa LårtensÅn

Åh, jag älskar te & dricker helst hur många koppar som helst per dag! (Just nu sitter jag med en kopp som rymmer lite drygt en halv liter, hehe.)

Det kommer bara fler å fler å fler T-sorter, men ingen kommer någonsin kunna slå det klassiska KOBBS Earl Grey teet! Det förvånar mig att du inte har det i din lilla tesamling?

Å Chai te är också massa gott, och svartvinbärste!



2009-10-26 @ 14:38:47
Postat av: Moa

Ja nu har jag earl grey hem! Ekologiskt! Det är faktiskt riktigt supergott! Speciellt med honung i tycker jag!

2009-10-26 @ 21:46:32
URL: http://alfapet.blogg.se/
Postat av: Ida

Te är bra. Testa Mareld vettja! Bästaste av alla sorter. Säljs i lösvikt i tebutiker. Finns altså inte på typ konsum

2010-02-19 @ 18:58:49
Postat av: Daniella

te är supergott. min favorit är nog mitt äpple och kanel te. har du inte smakat det så gör det!

2010-05-14 @ 12:42:58
URL: http://venus.webblogg.se/

Det är här du ska skriva:

Ditt ytterst speciella namn
Självklart kommer jag tillbaka!

Mail

Har du också en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback

  • bloglovin