Utkast: Jan. 25, 2011

Jag har pepparkaksdegsontimagen och tittar på kalle och chokladfabriken för kanske hundrafemtonde gången. Willy Wonka är nog kanske min idol, eller borde jag säga någon person med betydelse i stället? Dalai Lama, Einstein eller Beethoven kanske skulle vara mer passande för vad ni anser som en passande förebild? Det är bara att välja, jag är ganska anpassningsbar faktiskt. För är det inte det vi ändå gör hela tiden? anpassas. anpassas. anpassas. Anpassas till att passa in som positiva men inte för positiva -  jag menar vi bor ju ändå i Sverige - människor som ska göra exakt allt som förväntas att vi ska göra. gå i skolan. söka sommarjobb. leka vuxna. leva livet som ung så vi kan "slå oss ner" sen. få ett jobb vi inte vill ha. bo på ett ställe vi inte vill bo. leva ett liv vi inte vill leva. Tisdagsexistensiellångest i ett nötskal.

Kommentarer
Postat av: kim

aaa alltid så roligt att läsa dina blogginlägg! på riktigt! ingen sarkasm! trots att dem ibland är långa så vet jag att det är värt det :) har på något sätt blivit för lat att läsa inlägg som är längre än typ 10 meningar.

2011-01-25 @ 21:51:17
Postat av: Malin

sv: HHAAHA, japp det är SANT!

Markus tog med Erik till SSS och det var ett sjukt awkward moment!!

2011-01-26 @ 22:26:03
URL: http://osociiial.blogg.se/
Postat av: tea

ÅH vad jag gillar din header.

2011-01-29 @ 03:31:14
URL: http://livelove.blogg.se/

Det är här du ska skriva:

Ditt ytterst speciella namn
Självklart kommer jag tillbaka!

Mail

Har du också en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback

  • bloglovin