Var är min flygande bil?

Hej de senaste dagarna har varit lugna för min del. Jag har mest hoppat runt i min lägenhet och svurit över att jag inte kan gå på min högra fot. Jag har passat på att göra lite miniändringar på min blogg, så nu kan ni se några av mina favoritbloggar under länkar i menyn till vänster.

Och på tal om rubriken på inlägget. Såg en bild där det stod ungefär "It's 2011. Where is my flying car?" och jag håller verkligen med. Var någonstanns är min  flygande bil? Det är ju faktiskt 2011 nu, vi borde ha lite coolare rymdsaker och sånt. Borde inte tjugohundratalet vara fyllt med awesome grejer och prylar och sånt? Den mest högteknologiska vardagsprylen som vi har är väl ipaden, och den är väl egentligen bara onödig? Ja, visst är den cool och så. Men man kan ju inte göra mycket nytt på den egentligen. Vart är de flygande bilarna? 2011 borde vara så mycket coolare än vad det är.

Om ni har läst mellan raderna i min blogg de senaste månaderna så kanske ni har upptäckt min frustration över min vardag, över Sverige och över världen. Jag börjar känna mig så fruktansvärt färdig med det livet jag lever varje dag. Jag vill ha äventyr, ändlösa nätter i okända städer, vackra pojkar med mjuka läppar, sommarben och en evig ungdom. Jag känner mig fruktansvärt färdig med Stockholm och Sverige. Jag vill hitta en ny plats att kalla min, där inte allt bara går på rutin. Där människor faktiskt är trevliga på gatan och sverigedemokraterna inte sitter i riksdagen. Jag är frustrerad över världen. Jag är frustrerad över alla länder som leker sandlådslekar med mänskliga liv inblandade. Jag är frustrerad över att folk inte förstår att vi alla är människor och lika värda oavsett varifrån vi kommer.

Världen borde ha kommit längre. Okej, flygande bilar kanske är att överdriva. Men varför har vi människor inte lärt oss något under hela den mänskliga existensen? Borde vi inte ha förstått att alla är lika värda? Att vi måste ta hand om vår jord? Att vi inte ska kriga? Att utseendet inte spelar någon roll? Den mänskliga idiotin verkar verkligen inte ha några gränser.

Okej, nu har jag skrivit av mig det. Hörs.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Så sant vännen! Hörru, efter studenten, vi drar, drar nånstans långt bort! M på en gång? <3

2011-01-07 @ 20:19:47
URL: http://forthethrill.blogg.se/
Postat av: Joel

Kan inte jag få läsa din uppsats?

2011-01-09 @ 18:58:09
URL: http://joelsunderbara.blogg.se/
Postat av: Joel

Tack!

2011-01-09 @ 21:31:25
URL: http://joelsunderbara.blogg.se/
Postat av: Smsa Låna

Nice sida! Hur länge har du haft din sida?

2011-07-20 @ 01:37:53
URL: http://smsalåna.nu

Det är här du ska skriva:

Ditt ytterst speciella namn
Självklart kommer jag tillbaka!

Mail

Har du också en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback

  • bloglovin