"never say goodbye because goodbye means going away and going away means forgetting"

Inte sedan förra sommaren har jag lämnat storstadens trängsel, trötthet och tomma blickar. Mycket har hänt och mycket har inte hänt sedan dess. Insekterna har jag undgått, men insikterna om min existens ofullkomlighet har varit desto fler. Och om sanningen ska fram har jag nog blivit en sämre människa, fast att orka vara "den glada tjejen" som skrattar och pratar om oviktigheter samtidigt som man tappat hoppet på mänskligheten, är svältfödd på hångel och mvg-skeppen seglar iväg är inte det lättaste. Kanske var det ändå oundvikligt att jag flyttades ner några pinnhål på den mänskliga skalan.

Lyssnar på låtar om att true love will find you in the end; tittar på filmer där de säger att när en dörr stängs öppnas ett fönster; läser bloggar om äckligt söta barn, äckligt hurtiga brudar och äckligt perfekta liv. Det var en gång en liten blåögd flicka, som hade ett hjärta hon aldrig trodde kunde spricka. Spricka i tretusenåttahundrafyrtio bitar, allt vare en brunögd kille klädd i nitar. Dagarna är fylld av tysta avsked, kramar där jag bara vill hålla kvar en sekund för mycket för jag vet att nästa gång vi ses kommer det bara vara en nick tvärsöver gatan.

Jag kan inte bestämma mig om jag är trasigare eller mer hel än någonsin. Kanske har jag varit med samma människor lite för länge, ätit pasta med bacon lite för ofta, och gått runt på asfalterade gator lite för många gånger. Kanske är det bara så att storstadsmentaliteten håller på att äta upp mig. Imorgon seglar jag iväg - både bildligt och bokstavligt - på äventyr några veckor, kanske kan jag reclaima mig själv litegrann.

Avskedspresent: spellistor ni borde fått för länge sen MAJ 2011. och JUNI 2011.


Kommentarer
Postat av: Malin på Alga

Hej,

ser att du valt att kalla din blogg för Alfapet, vad roligt att du också gillar det namnet :). Vi är såklart väldigt stolta över vårt spel – är du ett spelfan? Jag skriver egentligen till dig för att kolla om du skulle kunna tänka dig att byta namn så att din blogg kanske heter alfapet- plus något mer,t ex fan/lover/tjejen (vad du nu önskar), något som särskiljer din blogg från spelet, för vi är ju ägare till just det namnet.

Kul att du gillar att skriva och använda det svenska språket, det är vi en stor fan av och det uppmuntrar vi gärna, så om du vill ha ett Alfapet-spel får du hojta till så skickar jag ett till dig! :)

Vänliga hälsningar,

Malin på Alga

2011-06-22 @ 20:11:15
Postat av: Joseph

Jättefint inlägg.

2011-07-06 @ 14:37:30
URL: http://joseph.spotlife.se
Postat av: karin

moa<3

2011-07-12 @ 21:00:33
Postat av: Izzie

Re: Tack så jättemycket för din kommentar! :D Jag blir så glad, så gladare! Kram! <3

2011-07-17 @ 20:44:28
URL: http://danceamongclouds.blogg.se/

Det är här du ska skriva:

Ditt ytterst speciella namn
Självklart kommer jag tillbaka!

Mail

Har du också en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback

  • bloglovin