Välkommen hem till mig.

Eftersom jag verkligen inte har någon som helst lust att skriva om hur olika inrikes- och utrikespolitiska händelser påverkade Sveriges demokratiska utveckling på 1800-talet så tänkte jag istället visa er lite hur mitt rum ser ut.


Man kommer in i mitt rum från vardagsrummet vid dörren som spegeln sitter på. Om man är arg och stänger dörren ilsket och snabbt känns det nästan som spegeln ska ramla ner, så mycket skallrar den. Fast det har inte hänt än, så jag hoppas att jag inte kommer få sju års olycka än på ett tag. Där hänger också en klänning just nu, eftersom jag har formen på den lite som inspiration till en annan klänning som jag håller på och syr just nu. Förresten så kanske allt har lite konstiga propotioner, för jag fotade med mitt vidvinkelobjektiv... Min symaskin står på mitt skrivbord bara för att jag tycker det ska vara lätt att börja sy om man känner för det. Den översta av hyllorna är min pysselhylla, med tyger och grejer och trådrullar och sånt. Hyllan längst ner är det mest skräp och lite tidningar och sånt på, och mittemellan sitter min anslagstavla som ju även är headern till bloggen. I fönstret sitter en julstjärna uppe som man kan sätta ett värmeljus i. Jag tycker det är himla tråkigt att man bara ska ha julstjärnor uppe några veckor per år, så jag har min uppe hela tiden. Högtalarna är jättestora men de passar mig så himla bra för man kan ställa nästan vad som helst på den. Okej nu går vi vidare.


Om man tittar lite till höger om mitt skrivbord så hittar man en liten väggbit som pryds med det mesta som är viktigt; som bilder på coola personer, tygpåsar, solglasögon, mitt genomskinliga paraply och massa hattar. Hatten längst ner är min favorithatt. Den har en gång tillhört min pappas farfar och sitter som gjuten på mitt huvud. Den skulle jag nog kunna använda varenda dag, men just nu får den ta det lite lugnt för jag är så rädd att den ska gå sönder. Den vita pälsmössan längst till vänster är min mammas farmors gamla, och den är himla tjusig. Längst upp sitter min trollkarlshatt som har fått hänga med på många äventyr.

 

Sen mitt på långsidan av mitt rum hittar vi första delen av min garderob, där man kan hänga saker. Egentligen är jag vansinngit trött på många av mina kläder, men eftersom jag har lovat mig själv att dra ner på klädinköpandet på ett tag. På väggarna inuti den har jag klistrat upp massa bilder på människor och saker som jag tycker är coola. Mest på Peter och Carl, men även på Bamse, Courtney Love, guldfiskar och annat tufft. Man skulle kunna säga att det är lite som mitt moodboard.




Sen kommer delen i min garderob med hyllor, som om jag ska vara ärlig för det mesta är helt kaos. Där sitter bioprogram för min kvartesbio Tellus och bilder på ascoola personer, dvs. Håkan, Harry Potter-Gandhi, och Yoko och John. På bilden ser man även min loftsäng, som jag har tröttnat jättemycket på.



Sen längst in i rummet hittar man min mys/smink-hörna. Där finns min världskarta med platser jag ska åka till någon gång i livet, en ganska skön men lite för kort soffa, mitt smink/smyckes-bord och en gitarr som tyvärr används alldeles för lite nu för tiden.



Sen kommer vi till min bokhylla. Jag har försökt ordna alla böcker i färgordning, men det har förstörts lite på sistone. Och så hittar man även min lp-spelare och massa skivor. Annars är det mest bara strunt i min bokhylla. Jag har nämligen så fruktansvärt svårt för att kasta saker, och då hamnar de till slut i bokhyllan.

Men det var ungefär hur mitt rum såg ut. Vi hörs!


Kommentarer
Postat av: Joseph

Schysst!

2011-01-20 @ 06:57:54
URL: http://josephpollack.wordpress.com
Postat av: Felicia

åååh, va fint du har det hos dig! älskar bokhyllan, speciellt att färgskaleordningen. ja, och så harry potter - gandhi såklart.

2011-01-21 @ 22:38:31
URL: http://frokenfelicia.wordpress.com
Postat av: linnea

åh,tjusigt!!

2011-01-23 @ 20:29:34
URL: http://chessclub485.blogspot.com
Postat av: Moe

Älskarälskarälskar din bokhylla!

2011-01-24 @ 20:52:09
URL: http://moegustafsson.blogspot.com
Postat av: Lovis

gillar färgskalan, ambitiöst!

2011-01-25 @ 14:20:55
URL: http://somlighet.blogg.se/
Postat av: felicia

Du har det väldigt fint! Perfekt inredningsinspiration nu när jag flyttar!

2011-02-11 @ 00:00:32
URL: http://vykorttillminsyster.blogg.se/
Postat av: matilda

men åh. mysigt!

2011-05-02 @ 20:30:04
URL: http://somsnus.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Jag måste säga att jag verkligen gillar din sida. Tyvärr verkar jag inte kunna prenumerera på din sida via BlogLovin' och jag undrar varför det går snett. Är det någon annan som också har problem med det här?

2011-05-08 @ 12:59:12
URL: http://smsalåna.nu

Det är här du ska skriva:

Ditt ytterst speciella namn
Självklart kommer jag tillbaka!

Mail

Har du också en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback

  • bloglovin