Nyckeln till frihet.

Igår, ungefär kl 23.02, fick min pappa idén att sätta på en film. Det var något som jag inte ångrade efteråt! Vi såg the Shawshank Redemption eller som den heter på svenska: Nyckeln till frihet.

Den handlar om en man (spelas av Tim Robbins) som hamnar på fängelse efter att blivit åtalad för att ha dödat sin fru och hennes älskare. I fängelset får han först utstå mycket, men han träffar även en man (spelas av Morgan Freeman) som senare blir hans bästa vän. I fängelset får man se hur de gör för att på bästa sätt klara livet i fängelset. 

Oftast när tittar på filmer på kvällen brukar jag inte orka koncentrera mig på vad som händer och det brukar leda till att jag oftast somnar. Men inte igår. The Shawshank Redmption var inte en film som det var speciellt mycket action i, men man kunde inte slita sig ifrån den! Rekommenderas :)



    

Kommentarer

Det är här du ska skriva:

Ditt ytterst speciella namn
Självklart kommer jag tillbaka!

Mail

Har du också en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback

  • bloglovin