Farmor och Mormor

Det här är en farmor- och mormorhelg. Båda två är här. Jag vet inte egentligen vad jag tycker om det... Visst är det roligt att träffa de och så, men det är lite jobbigt att hela tiden behöva vara artig och trevlig... Och dessutom så borde jag verkligen plugga, och nu kan jag inte det....

Men det är väldigt roligt att prata med äldre människor. De har ofta väldigt mycket intressant att säga. Även om jag inte alltid kan hålla med om deras åsikter... Igår var vi ute och åt på restaurang.... Det blev ganska många roliga samtal. När vi skulle åka hem så var det ganska livat på stan och min mormor och farmor klagade på det. För mig gjorde det ingenting, men sen började jag se det hela ur deras perspektiv. Och jag upptäckte att vi ungdomar kan vara ganska jobbiga! Men det är roligt att vara jobbig ibland!

Puss och hej


Min farmor fyller 80 och fick en tavla av min mormor.

Kommentarer

Det är här du ska skriva:

Ditt ytterst speciella namn
Självklart kommer jag tillbaka!

Mail

Har du också en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback

  • bloglovin