Nalle-Puh latte.

Efter den kalla idrottsdagen tyckte jag jag borde unna mig något. Därför gjorde jag en "Nalle-Puh-latte" för första gången. Resultatet var bra. Den var ganska söt, men med en god smak. Dock trodde jag att den skulle smaka lite mer speciellt. Men det var ett lite roligt sätt att variera sin latte på!

Om du också vill göra en Nalle-Puh-latte så gör du såhär:

1 krm Anis
1 dl vatten
1 tsk strösocker
4 msk espresso
1,5 tsk honung
2 dl mjölk
kakao

  1. Sjud anis, vatten och socker i en kastrull i ca. 10 minuter
  2. Lägg honungen i en kopp
  3. Brygg espresso och häll i koppen
  4. Tillsätt 2 cl av anis-socker-vatten-blandningen
  5. Värm och skumma mjölken och häll sedan i
  6. Garnera med lite kakao
  7. KLART
(receptet kommer ursprungligen från Norrmejeriets lattebok)


Kommentarer

Det är här du ska skriva:

Ditt ytterst speciella namn
Självklart kommer jag tillbaka!

Mail

Har du också en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback

  • bloglovin