Om att använda sin tid till rätt saker.

Idag borde jag ja pluggat... Idag borde jag ha pluggat hur mycket som helst. Men vet ni vad jag har gjort istället? Jag har letat igenom spotify efter de bästa coverlåtarna och sammanställt de till en spellista. Snacka om att utnyttja tiden till bra saker...

I de allra flesta fall älskar jag när någon gör en cover på en låt. För ofta tycker jag att man får en helt annan känsla för låten och man får höra den på ett lite annorlunda sätt. Och i många fall kan en cover också vara ett sätt att upptäcka orginalartisten (t.ex. så upptäckte jag the kooks genom Lilly Allens cover av Naive).

Självklart finns det ju också undantag. Ibland slaktar artisten verkligen låten när de gör en cover på den. Exempel på det är Paul Anka - Smells Like Teen Spirit och the Flaming Lips - Can't get you out of my head. Fruktansvärt dåligt!

Men för det mesta älskar jag covers och nu har jag sammanställt en spotifylista till er (eller egentligen kanske mest till mig). Den innehåller några av de bästa coverlåtarna som finns tycker jag, och några till som inte är bäst men ganska bra de också. Det är ganska blandad typ av musik så den kan nog passa de flesta. HÄR TRYCKER DU FÖR ATT HITTA DEN.

Det som dock är lite synd är att det är så himla mycket fina covers som inte finns på spotify... Men därför får ni en liten youtubelista med "bra covers som inte fanns på spotify"...

...The Kooks - Crazy (Gnarls Barkley)
...The Kooks - Kids (MGMT)
...Peter Gabriel and Hot Chip - Cape Cod Kwassa Kwassa (Vampire Weekend)
...Babyshambles - Janie Jones (the Clash)
...First Aid Kit - Tiger Mountain Peasant Song (Fleet Foxes)


(källa)


Kommentarer
Postat av: Joseph

Störtskön lista! I am the walrus minns jag att oasis spelade på Roskilde förra sommaren. Paul fäste fast en tamburin på huvudet. Konstigt värre.

2010-02-23 @ 21:10:02
URL: http://socialasituationer.wordpress.com

Det är här du ska skriva:

Ditt ytterst speciella namn
Självklart kommer jag tillbaka!

Mail

Har du också en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback

  • bloglovin