Jag kommer bli tjock.

Här på Tjörn brukar det för det mesta vara full fart. Alltid är det någon boll som ska sparkas, en bikini som ser badsugen ut och en studsmatta som lockar. Men i år är det andra bullar. Alla små människor är just nu nämligen ute på sina egna äventyr - utan mig. USA, jobb och annat gör att jag för tillfället inte har någon jag kan sparka boll med, ingen som vill springa ner till stranden för ett impulsdopp och ingen som känner för att hoppa studsmatta med mig (även om jag själv inte heller är sugen). Vad leder denna "ensamhet" till då? Jo att jag läser, läser och läser. Och kanske behövs det med tanke på hur många böcker jag har med mig.

Igår läste jag klart Just Kids av Patti Smith och den var otroligt bra, kan verkligen verkligen rekommenderas! Och nu har jag börjat med Kunzelmann & Kunzelmann (tack för tipset Alice!) och att läsa är ju himla trevligt. Man kan  då kombinera några av de saker jag gör helst - solning, läsning och kaffedrickande - hela tiden iförd min stråhatt med svart band i som jag förälskat mig helt i.

Men vad leder allt detta till då? Jo jag kommer bli tjock. Jag bara äter och äter och ligger och vilar. Inte ens min hund har lust att gå promenader längre. Ibland är livet jobbigt alltså. Så därför tänkte jag nu återgå till böckernas värld, med en latte på min brännheta altan.

Ses


Kommentarer
Postat av: Timotej

Åh, bra att du skrev om Patti's bok, hade glömt av att den existerade. Nu skall jag skriva upp den på kom ihåg bok-listan!

2010-07-07 @ 21:36:20
URL: http://cirkustimotej.blogg.se/
Postat av: Lovis

åh. jag fick den boken i studentpresent. den är bra alltså?

2010-07-12 @ 21:53:53
URL: http://somlighet.blogg.se/

Det är här du ska skriva:

Ditt ytterst speciella namn
Självklart kommer jag tillbaka!

Mail

Har du också en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback

  • bloglovin