En sak som irriterar mig...

Jag har kommit på en sak som verkligen irriterar mig i filmer. Det är när barn inte tänker som barn. När man så tydligt märker att det är en vuxen som skrivit manuset. Okej det är självklart att det är en vuxen som skrivit manuset med det ska inte märkas!!!

I den filmen som jag nästan mest irriteras på det här fenomenet är i den första Harry Potter-filmen. Och det finns speciellt en scen i den som jag håller på att spy på! Det är när Harry förstår hur allt hänger ihop. Ni vet när han föstår att den som gett Hagrid drakägget måste ha gjort det av en mening. Han säger typ: "What Hagrid wants more than everything else is a dragon. And then a stranger shows up who just happens to have a dragonegg. (....) Why didn't I think of it before?!"

Det är den där sista raden som verkligen irriterar mig. Det är klart att du inte borde tänkt på det förut. Du är fan ELVA ÅR!!!! Vilken elvaåring kopplar ihop sådana saker egentligen?? Ush vad irriterad jag blir när jag tänker på det!


Kommentarer
Postat av: Catrin

Haha ja men det är så sant så sant. och än värre blir det när man har börjat tänka på det..

2010-03-14 @ 21:21:26
URL: http://garderobstankar.blogspot.com/

Det är här du ska skriva:

Ditt ytterst speciella namn
Självklart kommer jag tillbaka!

Mail

Har du också en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback

  • bloglovin