Ett år i spotifylistor.

Min egna dator har äntligen blivit lagad. Så nu är det dags för ett inlägg jag planerat att skriva ganska länge. Det är nämligen så att jag har gjort en spotifyspellista för varje månad i ett år nu. Därför tänkte jag att vi ska titta efter lite vad som har hänt i mitt liv under den tiden. Här är förresten den här novembers spotifyspellista. NOVEMBER 2010.

NOVEMBER 2009 (klicka på rubrikerna för att komma till spotifyspellistan)
I november för ett år sedan så klippte jag den frisyren som jag fortfarande har. Trivs fortfarande superbt. Den månaden började jag sticka igen för första gången sen mellanstadiet, och det resulterade i en (ganska ful) röd halsduk. Dessutom så var jag och såg Grizzly Bear. Det var en himla fin konsert. En annan sak som hände var att jag gick på akupunktur lite då och då för att lindra min huvudvärk. Men det var så läskigt så jag slutade ganska kvickt. På bloggen skrev jag bland annat lite om olika ljud. Annars så var vardagen fylld med svininfluensatjafset. Alla skulle ha en åsikt. Och det var ungefär det.



DECEMBER 2009
I december fyllde jag sjutton, och hade en hemskt dålig födelsedag. Jag åkte ner till Malmö för att lyssna på min älskade herr Doherty, men han ställde in.... Här är en liten film om det. Annars var jag mest lite allmänt smådeppig hela december. 



JANUARi 2010
Jag och min familj åkte till Borneo och Kuala Lumpur första halvan av januari. Det var verkligen helt helt fantastiskt, och jag skulle så himla gärna vilja åka dit nu igen. Jag slapp dessutom det kallaste Stockholm på år och dar, så det var bäst. Resten av januari spenderades med att vilja tillbaka till värmen, och vara sur för att SL gjorde att det tog två timmar att komma till skolan.



FEBRUARI 2010
Jag åt ostron för första gången, jag pluggade betydligt mindre än jag behövde, dansade Lindy Hop med mina vänner, åkte och lyssnade på finaste Laleh, blev sugen på att tatuera mig, försov mig till sju på kvällen, och ville mest att gymnasiet skulle sluta.



MARS 2010
En vulkan var det enda alla pratade och panikade om. Annars så rullade väl livet bara på som vanligt tror jag. Jag gjorde en lång videologg som handlade om en film jag ville göra utifrån vilken musik som skulle kunna spelas. Jag tittade på fight club mest hela tiden, och var mega mega glad för att the Libertines återförenades.




APRIL 2010
April började med att besök Tjörn. Sen fyllde den här bloggen ett år. Jag bestämde mig för att sluta rida. Jag var på Skansen. Och trots att vädret blev bättre och bättre så gick jag hela April runt med en obehaglig känsla i magen. Annars var det väl en fin månad tror jag.



MAJ 2010
I maj blir allt alltid lite lättare på något sätt. Kan ju vara för att maj är min absoluta favoritmånad. Jag längtade mest till sommaren, och försökte klara mig igenom skolan. Jag hängde ganska mycket med Kajsa och Tina. Och så försökte jag sola så mycket som möjligt. Jag var på Gotland med min klass i några dagar. Och så skrev jag ett blogginlägg om hur det är att vara rädd hela tiden.



JUNI. 2010
Precis efter att skolan slutat (!) åkte jag till Taize. Det var fint, men blött. Sen åkte jag till Tjörn och njöt över mitt sista sommarlov någonsin. Det var underbart.


JULI. 2010
Sommaren fortsatte vara underbar. Slukade böcker som bara den. Jag åkte till Grekland med mina finaste flickor.


AUGUSTI. 2010
Jag var lite mer på Tjörn. The Libertines spelade på Reeding och Leeds festival, och jag var inte där. Jag var på en stor släktträff. Skolan började. Jag var på dåligt humör mest hela tiden.


SEPTEMBER. 2010
Det var val i Sverige, och det värsta tänkbara på alla sätt hände. Annars så funderade jag mycket på rymden, och min plats i universum. Sådär sensommarfilosofiskt som det ibland kan bli. Och någon gång i slutet så tappade jag nog lite hoppet på mänskligheten. Men så brukar det vara när skolan kommer igång och nästa sommar verkar vara mil bort.



OKTOBER. 2010
Oktober bjöd på massa plugg, praktik på Tom Tits, och fina höstdagar blandade med rusk. Jag började räkna ner till min födelsedag ordentligt, och färgade mina toppar gröna, och tittade på massa film.


NOVEMBER 2010.
November har ju bara börjat. Men hittils har jag haft ett underbart höstlov, skaffat akvarium, och haft det ganska bra.


Kom ihåg att klicka på varje månad, så får ni den spotifyspellista. Puss

Kommentarer
Postat av: Calle

Alltså din haircut!! Gorgeous! <3

2010-11-10 @ 01:13:20
Postat av: Felicia

haha, va knäppt. jag började också med månadsspotifylistor i november förra året! :o eller ja, i mitten av oktober iof, men den listan räknar jag liksom inte riktigt eftersom den bara är halv. åh, längtar tills december är slut, då ska jag göra en 2010-årslista med den bästa låten från varje månad i!

2010-11-10 @ 23:06:43
URL: http://frokenfelicia.wordpress.com
Postat av: Siri

åh vad fint

2010-11-11 @ 21:21:41
URL: http://prinsvladimir.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bästa året? :)

2010-11-11 @ 21:22:25

Det är här du ska skriva:

Ditt ytterst speciella namn
Självklart kommer jag tillbaka!

Mail

Har du också en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback

  • bloglovin