Funderingar en lördagkväll.

 

Jag har precis satt upp dessa foton på min vägg. Det är bilder på några av de människor som jag blir inspirerad av och som bara är allmänt grymma. Det här är människor som jag ser upp till och som jag tror väldigt många andra också ser upp till. Jag tycker det är ganska häftigt att det finns människor som under historien har gjort så mycket intryck på folk att de till slut kan hamna på en vägg hos en sextonårig tjej i Sverige; på min vägg.

 

Om det finns en sak som jag skulle vilja uppnå i mitt liv så är det just det här. Jag skulle vilja bli ihågkommen långt efter min död. Jag skulle vilja att det jag gjort i mitt liv påverkar och inspirerar andra. Jag skulle vilja bli inramad och uppsatt på en vägg hemma hos en liten flicka eller pojke.

 

Hur ska jag uppnå det här? Ibland känns mitt liv så meningslöst, för ofta har jag känslan att jag inte gjort något i mitt liv som egentligen spelat någon roll. Känslan infinner sig speciellt när någon pratar om alla unga människor som redan uppnått mer än de flesta. Ett exempel på det är Sara Sjöström, som är ett år yngre än mig och redan tagit VM-guld i simning. Amy Diamond är lika gammal som mig och har släppt 5 skivor. Jag kan ju inte direkt säga att jag gillar hennes musik, men det är ändå galet! En av mina favoritfotografer heter Eleanor Hardwick. Hon är 93:a och tar så magiskt bra bilder som jag inte någonsin kommer kunna drömma om att ta. När jag tänker på dessa (och liknande) människor kan jag inte känna mig annat än deppig.

 

Men vem vet vart livet kommer leda mig. Jag kanske också kommer sluta intressant, ihågkommen och inramad.

 

Bjuder på min spellista med NOVEMBER-låtar btw.


Kommentarer
Postat av: Patrik

Sv. Nej det tror jag inte heller!

2009-11-15 @ 15:20:50
URL: http://patrikpetersson.blogspot.com
Postat av: Anonym

sheit ska du också ner till malmö den 5:e?

2009-11-15 @ 17:15:10
Postat av: Moa

Ja jag ska till malmö (!!!!!!!!!!!!!!!), vem är du??

2009-11-15 @ 18:05:44
URL: http://alfapet.blogg.se/
Postat av: Linnea

Tjoho och tack! Jag har inte hunnit dricka teet än, men det ska jag göra nu typ ^^ Jag säger till hur det smakade :D <3

2009-11-15 @ 20:23:18
URL: http://mutantbebis.blogg.se/
Postat av: kajsa

Din header kan vara något utav det finaste jag sett i headerväg. Bara det jag ville säga.

2009-11-16 @ 00:02:36
URL: http://aenigma.blogg.se/
Postat av: Joseph

Känner mig också en aning stressad, eftersom Orson Welles regisserade Citizen Kane när han var 25. Så jag har typ fem och ett halvt år på mig att göra en filmklassiker. Det är lugnt.



Fast egentligen är det nog coolast att bryta igenom ganska sent så att alla undrar vart fan man kom ifrån. Man slipper främst skämmas för allt man gjorde som ung och dum så mycket. Minns att Jack Nicholson fick sitt genombrott när han var på väg att fylla 40.

2009-11-16 @ 04:19:00
URL: http://socialasituationer.wordpress.com
Postat av: Anonym

jag ska också dit! trodde jag var den enda som var så fullständigt besatt och beroende av honom att man åker ner till skåne!

2009-11-17 @ 21:02:55
Postat av: Moa

haha ja jag känner mig lite besatt! XD vilket jag nog är om jag tänker efter... Vem är du btw?

2009-11-17 @ 22:14:52
URL: http://alfapet.blogg.se/
Postat av: freja

woho spellista, tack !

2009-11-22 @ 20:40:06
URL: http://labyrinter.blogg.se/

Det är här du ska skriva:

Ditt ytterst speciella namn
Självklart kommer jag tillbaka!

Mail

Har du också en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback

  • bloglovin